WEBINÁŘE jsou dlouhodobě podceňované online programy. Málokdo se s nimi chce „patlat“, protože se většinou prodávají za pár drobných.
WEBINÁŘE však v sobě mají obrovskou sílu, a mohou do podnikání přinést skutečně velké až statisícové příjmy.
JAK TO UDĚLAT?
Na to, aby ti webinář skutečně vydělával, a přinášel krásné příjmy, je nutné je umět rozlišovat podle ÚČELU, tzn. k čemu webinář slouží, kam přes něj klienty dále povedu, a kde je v produktovém portfoliu umístěn.
A protože vím, že málokdo si dokáže určit účel webináře, a na tomto základě jej vytvořit, rozdělila jsem webináře do 3 ZÁKLADNÍCH SKUPIN / DRUHŮ tak, aby to pochopil, a uměl používat úplně každý.
Pojďme tedy na to.
Magnet je produkt, který nabízíš zdarma, výměnou za email, přes vstupní stránku na webu.
Samotný webinář může být umístěn na webu ve členské zóně, na skryté stránce, nebo jej můžeš posílat emailem.
Webinář magnet má účel:
Už i přes tento webinář zdarma můžeš prodávat, a to těmito způsoby:
Přesně tento webinář ti dokáže vydělat statisíce korun během velmi krátké doby.
Kampaňový webinář se používá v kampani, ve které prodáváš placený produkt – jaké hodnoty je na tobě.
I tento kampaňový webinář má jasně daný účel a ten je = prodávat.
A jak to udělat, aby se ti podařilo v tomto webináři skutečně prodat:
Doporučuji tento webinář vést živě, můžeš mít k němu i prezentaci, která pomůže vizuálně vidět, a lépe vnímat důležité informace.
Ideální je použít stejnou grafiku a vizuál, jako v celé kampani – jsi lépe zapamatovatelná a klienti cítí, že jsou v tvém programu.
Je to klasický webinář, který prodáváš. Má několik podob formou levnějšího programu na webu tzv. otvíráku, nebo jej můžeš vést živě v určité datum, třeba ve FB skupině.
Doporučuji vhodně zařadit do produktového portfolia, kde klienty povedeš k dalšímu, návaznému nákupu, neboť úplně samotný webinář nepřinese velké příjmy (jinak je tomu v případě velké databáze klientů / fanoušků, kteří nakupují opakovaně).
Doporučení pro začátek podnikání: Pokud jsi na začátku podnikání, je tento webinář pro tebe vhodný, i když není součástí produktového potrfolia nebo marketingového trychtýře (funnelu), neboť si zde můžeš trénovat komunikaci s klienty. Později je však potřeba přidávat další online programy, protože samotný webinář tě v podnikání neuživí.
Proto i tento webinář musí mít daný účel = další nákup.
Webinář prodejní, za který nám klienti platí, musí být sestaven tak, aby jim přinesl výsledek.
Tento výsledek určujeme podle délky webináře a jeho podpory, tzn. připojení klientů přímo na Zoom, možnost klást otázky, dosledování …. atd.
POZOR! Je nutné, abychom si byly jisti, že námi zvolený výsledek lze skutečně ve webináři dosáhnout (řídíme se průměrem). Pokud je výsledek složitější, volíme raději jiný online program, např. trénink, výzvu či online kurz.
Pokud cítíš, že bys potřebovala v některé z částí při tvorbě nebo prodeji webináře radu, začni zde – klikni tu >>> čeká na tebe Hodinová podnikatelská injekce.
Přeji ti hodně úspěchů při tvorbě a prodeji NEZAPOMENUTELNÝCH ZÁŽITKŮ pro tvé klienty,
Markét
Autorka článku: Markéta David Tisa