Chceš pro své klienty vytvořit online produkt, jen nemáš žádné nápady, o čem by měl být? Tak přesně pro tebe je tento článek, ve kterém ti dám pár tipů a postup, jak to dělám já.
Vždy je dobré věnovat pozornost tomu, co bude přinášet tvůj online program. Tvůj nápad pak odráží nebo přímo vystihuje výsledek, který v programu slíbíš / garantuješ.
Následně tento výsledek odráží ziskovost prodejů.
Proto při hledání nápadů musíme vždy myslet hlavně na naše klienty / klientky a jejich potřeby.
K tomu, abys měla skvělé nápady na tvorbu online programů i služeb potřebuješ dokonale pochopit svého cílového / srdcového / ideálního klienta.
Jakmile se ti toto podaří, máš nápadů kopec, své programy tvoříš přesně na situace a problémy klientů. Následně je ziskově prodáváš.
Jak to ale udělat, abys své klienty opravdu pochopila:
1) velmi dobře a jasně si svého klienta definuj (nepotřebuješ kreslit, ani dlouze sepisovat avatara), hlavní je vědět a znát, v jaké situaci se klient nachází v kombinaci s tím, s čím ty můžeš pomoci
2) sepiš si konkrétní situace, které klient dnes a denně prožívá, protože to je většinou to, s čím klient potřebuje skutečně pomoci (např. hubnutí – pokud klient neprožívá denní situace ve formě zadýchávání se, nespokojeností s postavou, zdravotními problémy, šatníkem, sníženým sebevědomím …. atd, nemá důvod hubnout)
3) jakmile si vše sepíšeš, máš celou knihovnu nápadů na své online programy a služby. Avšak vybírej ty, které jsou pro klienty největší prioritou. Pokud ti není jasné, co je pro ně největší prioritou, více s klienty mluv a ptej se, např. při konzultacích.
Chodit mezi klienty je nezbytné v každé fázi podnikání, neboť jejich potřeby, a také nákupní chování se mění.
Proto se účastni různých setkání, networkingů, seminářů, nebo jakýchkoliv jiných setkání, kde mohou být tvoji klienti.
Tato setkání mají více výhod:
1) představíš sebe a svoji práci – jsi vidět, slyšet.
2) Potkáš se s klienty osobně, můžete si společně popovídat a také můžeš v průběhu konverzace zjišťovat, co klienti potřebují. Tímto se krásně tvoří i vztahy s klienty.
Každému doporučuji udržovat s dalšími podnikateli / podnikatelkami přátelské vztahy. Vzájemně si tak můžete přinést podporu, motivaci a inspiraci do další práce.
S některými můžeš mít tak dobrý vztah, že si vzájemně sdílíte a promujete svoji práci např. doporučením, rozhovory, či sdílením a označením příspěvků na sociálních sítích. Tito přátelé jsou vždy ochotni poradit, podpořit, nebo dát tip na skvělý nápad.
POZOR! Vnímat někoho jako konkurenci, či cokoliv kopírovat NE! Toto do podnikání vůbec nepatří.
Také můžeš být součástí, nebo si sama vytvořit přínosný Mastermind, kde si vzájemně s podnikateli, kteří jsou na stejné „úrovni“ podnikání přinášíte hodnotou, nápady, rady a tipy.
Pokud chci vytvořit pro klientky produkt, a hledám nápad, dělám přesně tyto kroky:
1) Vytvořím si příjemné, tiché prostředí
2) Vezmu si papír a propisku a začnu se soustředit na pocity a problémy, které mají moje klientky
3) Píši si, co aktuálně řeší, a s čím potřebují pomoci
4) Ze všech těchto situací si vyberu jednu nejvíce prioritní a důležitou
5) Tuto situaci / problém, se kterým klientkám budu aktuálně pomáhat si napíši na další čistý papír
6) Na základě velikosti a složitosti výsledku zvolím nejvhodnější online program, který následně vytvořím
Vždy posuzuji:
7) Nakonec se na základě těchto všech informací rozhoduji, jaký online program vytvořím, jakou formou a kdy.
8) Pokud si v něčem nejsem jistá, nebo potřebuji „nakopnout“, používám umělou inteligenci, která mi poskytne nápady, rady a tipy. Pak se rozhoduji co je to moje a co použiju.
Základem je vždy přijít na to, o čem program bude a s jakým výsledkem – to určuje úspěšnost prodeje.
Čím konkrétnější problém či situace – tím si produkt koupí více klientů.
Věřím, že ti tento postup pomůže najít skvělé nápady.
Přeji hodně úspěchů a spoustu spokojených klientů,
Markét
Pokud cítíš, že bys potřebovala aktuální radu nebo pomoc, začni zde – klikni tu >>> čeká na tebe Hodinová podnikatelská injekce.
Autorka článku: Markéta David Tisa