VÝHODY A NEVÝHODY ONLINE KURZU

Online kurz patří mezi oblíbené online programy. Já sama jej řadím mezi své nejoblíbenější z pohledu podnikatelky i klientky.

Dříve než si rozebereme výhody i nevýhody online kurzů, pojďme si o nich něco blíže povědět.

Online kurzy jsou nejžádanější, a nejčastěji používané vzdělávací online programy.

Jejich obsah je sestaven z návodových videí, a dalších podpůrných materiálů pro ulehčení dosažení výsledku klientů.

Z velké většiny je obsah online kurzů umístěn na webu v členské zóně / sekci, do které si klienti zaplatí přístup.

Mohou být vedeny i živě, např, ve FB skupině. Tento postup doporučuji v začátcích, kdy si chceme, či potřebujeme online kurz otestovat, a získat zpětné vazby od klientů. Takový kurz se zpravidla prodává s výraznou slevou. Po otestování a úpravě na základě zpětných vazeb, se vkládá na web do členské sekce, a prodává za plnou cenu.

Online kurz musí vždy přinést klientům výsledek = něco je naučit. Vždy vybíráme takový výsledek, který klient zvládne dosáhnout sám, formou samostudia.

Na online kurz musíme vždy nahlížet jako na celek z pohledu tvorby i prodeje, tzn. vše musí být v souladu:

  1.  CÍLOVKA, JEJÍ PROBLÉMY = NAŠE ŘEŠENÍ
  2.  SPRÁVNÁ TVORBA KURZU = JEHO FORMA
  3.  SROZUMITELNÝ A JASNÝ OBSAH, KONKRÉTNĚ ROZDĚLEN DO LEKCÍ / MODULŮ
  4.  VHODNÉ DOPLNĚNÍ O PODPŮRNÉ MATERIÁLY
  5.  UMÍSTĚNÍ KURZU
  6.  PROPAGACE + PRODEJNÍ STRÁNKA
  7.  SPRÁVNĚ ZVOLENÁ PRODEJNÍ KAMPAŇ

VÝHODY ONLINE KURZU

Výhody pro podnikatele / podnikatelku (autora / autorku kurzu):

  1. Online kurz je úžasný pasivní příjem = jednou vytvoříš, mnohanásobně, opakovaně prodáváš
  2. Můžeš pomoci stovkám i tisícům klientů najednou
  3. Zvyšuje se ti odbornost a vliv, posiluješ svoji pověst a autoritu
  4. Tvé podnikání začne být raketovou rychlostí ziskové
  5. Zažíváš skvělý pocit, když ti cinkají objednávky i když spíš, nebo jsi na dovolené, nebo s rodinou
  6. Kurz můžeš zařadit do funnelů a dalších strategií prodeje např. upselly, downselly, prodeje na návazný produkt, prodej na děkovací stránce, prodej přes emailové sekvence atd. Tvůj kurz se pak prodává na více místech, a přináší krásné příjmy do podnikání.

Výhody pro klienty / klientky:

  1. Mohou studovat kdy chtějí, v jakémkoliv čase jim to vyhovuje
  2. Mohou studovat jak dlouho chtějí, kolik lekcí za sebou zvládnou
  3. Mohou studovat kde chtějí, klidně v pohodlí domova a v teplácích
  4. Mohou se k jednotlivým lekcím / modulům vracet, nebo si je pouštět opakovaně, či zastavovat v průběhu

NEVÝHODY ONLINE KURZU

Nevýhody pro podnikatele / podnikatelku (autora / autorku kurzu):

  1. Je potřeba se naučit několik zručností (včetně technických), aby byl kurz úspěšný a ziskový (nedoporučuji tvořit formou pokus / omyl, je to ztráta času, energie a peněz) – pokud chceš mít jistotu, a online kurz si vytvořit a prodat napoprvé správně, doporučuji postupovat metodou VVP (VYMYSLI+VYTVOŘ+PRODEJ online program jako jeden celek). Tato metoda je použita ve všech mých online programech = klikni tu >>> info o programu ONLINE KURZ S JEDINEČNÝM PŘESAHEM
  2. Kurz se neprodává, nebo se prodává velmi málo (zde je nutné zjistit, v které fázi TVORBY či PRODEJE je chyba). Pokud jsi vše tvořila sama, nechej si poradit od odborníků.
  3. Aby byl kurz skutečně úspěšný, musí klienti po jeho absolvování dosáhnout slíbeného či garantovaného výsledku. To bývá často oříšek. Přijít na to, co klienti skutečně potřebují, co budou kupovat, a co zvládnou formou samostudia.
  4. Další zručnost, kterou potřebuješ umět je tvorba obsahu tak, aby klienti dosahovali malých výsledků už v jednotlivých částech kurzu. Tyto malé výsledky jej musí co nejdříve v průběhu kurzu přemostit na to, aby sami začali věřit, že to celé zvládnou. Pak dojdou do cíle = výsledek tvého kurzu.

Nevýhody pro klienty / klientky:

  1. Nemá možnost se více doptat, či zjistit, zda studuje správně – toto se děje v případě:
    • – autor / autorka kurzu špatně zvolí výsledek kurzu. Klient potřebuje podporu ve formě např. mentoringového programu, a pak nemá výsledky
    • – autor / autorka kurzu špatně rozčlení lekce / moduly, a pro klienty jsou informace nepřehledné a chaotické – opět nedosáhne výsledku
    • – autor / autorka kurzu má velkou „profesní slepotu“ tzn. že se neumí vžít do role klienta, který je na úplném začátku své cesty k učení, a jeho komunikace je v kurzu velmi odborná a pro klienty nepochopitelná
  2. Občas se stává, že si klient koupí kurz, a vůbec se k němu nedostane. Je to proto, že tento klient potřebuje osobní vedení v např. mentoringovém programu či programu 1:1, protože sám není schopný se ke studiu „dokopat“. Zde je pak potřeba, aby klient objektivně zvážil své schopnosti a vybral si jiný online program, kde je skupinové nebo osobní vedení.

ZÁVĚR

Online kurz je krásný program, který doporučuji všem.

Také doporučuji si nechat při TVORBĚ a PRODEJI poradit. Neboť není nic horšího, než když tvoříš – sice dle svého nejlepšího vědomí i svědomí – kurz několik týdnů či měsíců, a pak je z něj propadák. Budeš složitě zjišťovat, kde je chyba, a přicházet dnes a denně o zisky z kurzu, který bys mohla VYTVOŘIT I PRODAT NAPOPRVÉ SPRÁVNĚ.

Pojď se zde naučit tvorbu a prodej online kurzu metodou VVP (VYMYSLI+VYTVOŘ+PRODEJ jako jeden celek) – klikni tu >>> do programu ONLINE KURZ S JEDINEČNÝM PŘESAHEM

Možná tě láká něco naprosto excelentního, chtěla bys být součástí KOMUNITY TVŮRKYNÍ ZÁŽITKŮ, která je unikátní na trhu. STAŇ SE součástí KOMUNITY TVŮRKYNÍ ZÁŽITKŮ klikni zde >>>> STAŇ SE součástí KOMUNITY TVŮRKYNÍ ZÁŽITKŮ <<<<

Neztrácej už čas, energii ani peníze, a staň se TVŮRKYNÍ ZÁŽITKŮ formou online kurzu.

Těším se na tvůj kurz,

Markét

Autorka článku: Markéta David Tisa

Markéta David Tisa ⚜️Naučím tě VYMYSLET+VYTVOŘIT+PRODAT ZISKOVÉ webináře, online kurzy a mentoringové programy, od NÁPADU až po PRODEJ, i bez technických nebo prodejních zručností. . ⚜️Přináším do online uvědomění: ⚜️ÚSPĚŠNÝ prodej online programů ZÁVISÍ na správné TVORBĚ A PRODEJI, nikoli POUZE na prodeji. ⚜️Proto PŘESTAŇ prodávat "MENSTRUAČNÍ KALHOTKY CHLAPŮM" a staň se TVŮRKYNÍ ZÁŽITKŮ pro své klienty.